Huzur'um...

17 Şubat 2014 Pazartesi

Anne karnında mucizevi 9 ay ♥


1.ay ♥
Bu sana ilk dokunuşum seni ilk hissedişim. Rabbimin beni seninle nasıl bütünleştirdiğini bir bilsen Benim rahim içine yerleşme halim hücrelerden salgılanan rahim iç tabakasını eritici bazı maddelerle gerçeklleşir. Rabbim beni, eriyen o bölgenin içine öyle gömer ve bir tabakayla öyle örter ki; daha dış etkenler bana zarar veremez. Böylelikle Yüce Yaradan beni korruma altına alır! Sonra hücre toplulukları hemen aralarında iş bölümü yapmaya başllarlar. Vücudumu oluşturacak hücrreler bir kenara, benim beslenmemi sağlayacak hücreler diğer bir kenara çekilir ve aralarında amniyon boşluğu adı verilen geniş bir boşluk oluşur. Bu hücreler İleride plasentayı oluşturaccaklar. Bu hücreler hemen senin en yakınlarındaki kılcal damarlarla ilettişim kurarlar ve anneciğim seninle aramızdaki ilk madde alışverişi böyllelikle başlamış olur

2. Ay ♥
Anneciğim sen farkında değilsin ama ilk vücut hareketlerrim deAlıntı)ın ortasına doğru başladı. Artık kollarrımı dirseklerimden bükebilliyorum ve bu kollarla seni kucakllayacağım günü bekliyorum Gelecek ay ise diz eklemi, el ve ayak bileklerrim de hareket etmeye başlayacak. Ancak Anneciğim bu hareketlerimi sen 16.-20. haftalar arasında hisssedebileceksin İskelet dokum taslak olarak çoktan hazır bile... Kıkırdak şeklindde olan kemik taslaklarım gelecek aylardan itibaren kemikleşmeye başlayacak. Anneciğim bu ay içindde, geçen aydaki büyükllüğümün iki katına ulaşmış olup, yaklaşık 2 gram ağırlığındda olacağım. anne biliyor musun? Rabbimin her şeyden çok kendisini sevmem için verdiği kalbim, atışlarına başlıyor.Sevgili Anneciğim Rabbim kendissini zikretmem için dil ve dudaklarımmın oluşumunu da bu ayın sonunda tamamlayacak. Diş ve damak yapısı da bu ayın sonunda oluşmaya başlıyor. Lens (mercek), bağırsaklarım, pankrreasım ve bronşlarım da yavaş yavaş belirgin hale gelmeye başladı. Akciğerllerim bu ay içinde gelişimini hızlandırracak, ancak bu yapıların tamamlanmması 34. haftanın sonlarını bulacak.3.ayTüm organlarım artık oluştu. Bu aydan itibaren yapısı ve işlevleri bellirlenmiş olan organlarım artık hacim olarak büyümeye başladılar. Parmakllarım ve tırnaklarım ortaya çıktı, saç ve tırnaklarım da uzamaya başladı. Bu ayda oldukça hareketliyim Anneciğim ilerriki aylarda hakkını ödeyemeyeceğim tekmelerimi daha sık hissedeceksin.

4. Ay ♥
Anneciğim biliyor muydun ufacık kalbim günde 30 litre kan pompalıyor. Artık emme, yutma ve göz kırpma harreketlerimi çok rahat bir şekilde yapabbiliyorum. Bu aydan itibaren kemikllerim hızla kalsiyum depolamaya da başladı. Bu nedenle kalsiyum içeren gıdaları bolca tüketmen çok önemli. Çünkü ben asla kalsiyumsuz kalmam, ancak sen yeterince kalsiyum alamazssan kemiklerin zayıflayabilir anne hareketlerimi hissediyor musun? Baş ya da kol ve bacaklarımla geriniyorum ya da vücudumla dönüyyorum ya da tekmeliyorum. Saatte 8 ile 40 arasında hareket yapıyorum. Annecciğim inşallah canın çok yanmıyordur. Bazen uyuyorum, bazen uyanıyorum. Bazen 20 dakika kadar kısa 2 saat kadar uzun süre uyuyabiliyorum.

5.Ay ♥
Anne beni merak etme burada keyfim oldukça yerinde ve bu ufacık yerde sıkılmış değilim. Aksine, isteddiğim her şeyi Rabbim (gıda maddellerini, oksijeni, ısıyı, korunma duyggusunu) her şeyi benim için özenle hazırladığından çok mutluyum Benim bulunduğum ortam sizlere nispeten daha düşük oksijene sahip olduğundan kanım daha hızlı dolanmak ve kalp kasım da daha fazla çalışmak durumundadır. Bu nedenle rahim içinde benim dakikkada kalp atış sayım 120-160 arasında değişir.Bu ayın sonunda boyum 28 cm. ve ağırlığım da yaklaşık 400 gram olacak.

6.Ay
Sevgili anneciğim bu ay yaklaşık 500 gram oldum ve sanki gerçek bir insanın ufak bir modeli hükmünddeyim. Artık göz kapaklarım da var ancak bunları çok daha ileri aylarda kullanacağım. Kaş tüylerim ortaya çıkmış olsa da henüz oldukça inceler ve ancak kaşlarım doğum sonrası yaşşamımın 6. ayından itibaren belirginlleşmeye başlar.Bu ayın sonunda ise boyum yakllaşık 32 cm. ve ağırlığım yaklaşık 640 gram olacak!

7.Ay
Bu ay içindede beyin dokum hızlı gelişimini sürdürüyor ve akciğğerlerim de gelişimlerine devam ediyyorlar. Ama akciğerlerimi ilk senin yanında kullanmaya başlayacağım. Şu an akciğerlerim olmadan nasıl nefes aldığımı mı merak ediyorsun. Ben daha nefes alamıyorum. Ama oksijen ihtiyacımı senin vasıtan ile senin kanından alıyorum Bu ayın sonunda boyum yaklaşık 36 cm. ve ağırlığım (750-1000) gram civarında olacak

8.Ay ♥
Kemik iliğim artık kan yapma işini yavaş yavaş karaciğerimden devralmmaya başladı bu aylardan itibaren büyyüme hızım nispeten azalacak. Beyin dokum işlevsel gelişimini sürdürmeye devam ediyorDoğmamış olduğum için akciğerllerimin görevini plasenta üstleniyor ve plasenta göbek kordonumdaki dammarlardan topladığı kirli kanı senden aldığı oksijen sayesinde temiz kana dönüştürür ve yine göbek kordonummun yardımıyla bana getirir Benzer şekilde benim artık maddelerimin tümü, normalde böbreklerimden ve karaciğerimden atılacağı yerde plassentaya ve buradan da senin dolaşım sistemine gönderilerek atılır. Plasenta bu nedenle hem akciğerim, hem böbrreğim, hem de karaciğerimdir.Kirli kan ile temiz kan değişiminin plasentada olması nedeniyle sağ kalp boşluğumda toplanan kan kalbimddeki açıklıklar (delikler) yardımıyla akciğere uğramadan göbek kordonnuna yönlendirilir. Doğumda göbek kordonunun kesilmesiyle bu delikler hemen kapanır ve akciğerlerim ilk alınan nefesle tam kapasite çalışmaya başlarlar. Benzer şekilde karaciğerim ve böbreklerim de hemen doğum sonrasında işlerinin başına geçerler. Görevi tamamlanan plasenta rahimdde tutunduğu yerden tümüyle ayrılarrak benim doğmamdan hemen sonra dışarıya atılır. Bacaklarım kalçamdan ve dizllerimden tam bükülmüş, ayaklarım çaprazlanmış, kollarım omuzlarımddan ve dirseklerimden tam bükülmmüş, ellerim çaprazlanmış ve iki elim karşı dirseğimi kavrıyor. Sırtım sol yana yaslanmış, boynum öne doğru bükülmüş ve çenem göğüs kafesime değmiş durumdadır. Sanki tam bir tevazu ile Rabbimin yaratma mucizessi karşısında tam bir hayret ile secde halindeyim.Bu ayın sonunda ise boyum yakllaşık 41 cm. ve ağırlığım (1400-2000) gram olacak!

9.Ay ♥
Müjde anneciğim uzun bir marratonun sonuna geldik. Bu sana artık son mektubum. Bu ay dış ortama hazzırlık amacıyla solunum hareketlerim de sık yaptığım hareketlerden. Akciğğerlerimin içi havayla dolu olmasa da gün boyunca yüzlerce kez yinelenen bu hareketlerimin amacı solunum kaslarımı güçlendirmektir. Anneciğğim inanıyorum ki beni kucağına alıp okşadığında sabrının mükafatını görmmüş olacaksın. Senin için anne olmak dünyadda yaşanacak en güzel duygulardan biri olmalı. Benim içinse melek gibi bir anneye sahip olmak en güzel nimmetlerden birisidir. Bana hazırladığın yatağımda yatmak ve özenle seçtiğin elbiselerimi giymek düşüncesi beni heyecanlandırıyor. Anneciğim bu ayın sonunda da boyum yaklaşık 50 cm. ve ağırlığım da 2100-2600) gram olacak. Kısa bir süre sonra artık kucağına atılacağım! Rabbime beni en güzel surette yaratmasından ve senin gibi bir koruyucu tayin etmesinden dolayı şükrediyorum!

(Alinti)


(Alint

Hiç yorum yok:

Related Posts with Thumbnails