Huzur'um...

5 Ocak 2012 Perşembe

♥ Mimlendim :) ♥

Mimlenmeyeli uzun zaman oldu... Özledim qaliba :))
Aslında bunun sebebi blogumla ilqilenmeyi bırakmam oldu sanırım..
Fikr-i Ala arkadaşıma bu qüzel mim için çok teşekkür ederim.

Mim'in konusu:

"Karşınızdakini mutlu etmek için yapacağınız 10 şey"

Hemen konuya girip saymaya başlıyorum :)
Karşımdakini mutlu etmek için...

1. Fedakarlık

Fedakar bir insanıımdır.. Yaptığm fedakarlıklarda kesinlikle karşılık beklemem,bu durum hem kendimi hemde karşımdakini mutlu eder.

2.Sıla-i Rahim...

Hz.Peygamber sıla-i rahim ile ilqili bir hadisinde şöyle buyurmuştur. '' Kim, Rızkının Allah tarafından genişletilmesini,ecelinin uzamasını isterse,eş ve dost ziyareti etsin [ve onlara yardımcı olsun]''

(ßuhari,Tirmizi)
Sıla-i rahim her zaman karşımızdaki insanı mutlu eder ve aramızdaki hoş muhabbeti arttırır. :)

3.Hayırlı dua..
Müslüman kardeşime hayır duada bulunmam kendisini mutlu eder ve bende bunu sürekli yaparım.. :)

Ümmü Derda (ra)’dan rivayete göre, Resulullah (sav) efendimiz buyurmuştur:

دعوة المسلم لأخيه بظهر الغيب مستجابة عند رأسه ملك موكل، كلما دعا لأخيه بخير، قال الملك الموكل به، آمين و لك بمثل..

“Bir müslümanın, bir din kardeşine gıyabında yaptığı DUA kabul olunur. Başında vazifeli bir melek vardır. Kardeşine hayır DUA’da bulunduğu vakit, bu melek: ‘AMİN’ der. Ve: ‘Senin için de bir misli olsun’ der.” Müslim-Ebu Davud Tac c 5 s 210

4.Hoş muhabbet...
Karşımdaki insan benim damarıma basmadığı sürece her zaman hoş muhabbette bulunmaya çalışırım..
Zira Hz.Peyqamber buyuruyor ki;
(Yumuşak davranmayan,hayır yapmamış olur.) [Müslim]

5.Hediye vermek..
Hz.Peygamber s.a.v hediye alıp vermeye teşvik etmiştir.
“Ey müslüman kadınları komşu bîr kadın, kadın komşu (sunun hediye) sini, bir koyun paçası olsa bile, sakın küçük görmesin” (Buhari, tec. ter. Vlll/6)

6.Davetlere İcabet etmek..
Zira Davete icabet etmek sünnettir. :)
Karşı tarafı ziyadesiyle memnun eder...

7.Güler yüzlü davranmak...
Hadis-i Şerifinde Hz.Peygamber
(Din kardeşine güler yüz göstermek, sadakadır.) [Tirmizi]
buyurmuştur.

8.Sürprizler ve jestler yapmak :)
Sürprizler ve jestler yapmayı çok severim..
Bu durum karşımdakini mutlu eder ve onun mutlu olduğunu qörmek benide çok mutlu eder :)

9.Kusurları örmek..
Karşımdakinin bir kusurunu gördüğümde yüzüne vurmam
qörmemezlikten qelirim,kendi açımdan bakarsam bu duruma birinin benim kusurumu örtmesi beni mutlu eder :)
Hz.Peygamber buyuruyor ki;
Kim, müslümanın aybını örterse, Allahü teâlâ da onun dünya ve ahirette aybını örter. [Müslim]

10. Her konuda karşımdakine yardımcı olurum.
Her konuda arkadaşlarıma yardımcı olmaya çalışırım.
Onların derdini dinlemeyi severim.Fikir danıştıklarında fikrimi söylerim..
Bir hadiste yine Peygamberimiz buyuruyor ki
Kişi, arkadaşına yardımcı olduğu müddetçe, Allahü teâlâ da onun yardımcısı olur.) [Müslim]


buda benden olsun :)))
11.İstişare yapmak...
Yakınlarımla,qüvendiklerimle istişare yapmayı,
onlara fikir danışmayı severim...
Bu durum onlarıda çok memnun eder.
Bildiğim,emin olduğum herhanqi bir konuda bile sorarım
Akıl akıldan üstündür misali.. :) Olur ya bir konuyu danışırken aynı zamanda bilmediğim ilimleri öğrenmiş olurum ;)
Aynı zamanda istişare yapmayı Hz peygamber de tavsiye etmiştir.
Ve şöyle buyurmuştur..


(Kendi düşüncenize göre hareket etmeyin!) [Taberani]

(Yapacağı işi ehli ile istişare edene, o işin en güzeli nasip olur.)[Taberani]

Ben mim için güzel arkadaşıma tekrar teşekkür ediyorum.. :)
Kimleri mimlesem kii :)
neyse ben kimseyi mimlemeyeyim.. Bu konuyu blogunda paylaşmak isteyen herkes üzerine alınabilir.. Ben sizi mimledim sayın :))
Güzel bir qün ve oğluşumla dışarı qezmeye çıkacağız..
Biraz alışveriş yapıp qünü değerlendirelim dedik..
Hepinize hayırlı qünler diliyorum..
Sevqiler...


Hiç yorum yok:

Related Posts with Thumbnails